Westys

Algemene Voorwaarden

Artikel 1 – DefinitiesArtikel 2 – Identiteit van de ondernemerArtikel 3 – ToepasselijkheidArtikel 4 – Het aanbodArtikel 5 – De overeenkomstArtikel 6 – HerroepingsrechtArtikel 7 – Kosten in geval van herroepingArtikel 8 – Uitsluiting herroepingsrechtArtikel 9 – De prijsArtikel 10 – Conformiteit en garantieArtikel 11 – Levering en uitvoeringArtikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlengingArtikel 13 – BetalingArtikel 14 – KlachtenregelingArtikel 15 – GeschillenArtikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 – DefinitiesIn deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijnherroepingsrecht;

2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep ofbedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;

3. Dag: kalenderdag;

4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks vanproducten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd isgespreid;

5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt ominformatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstigeraadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zienvan de overeenkomst op afstand;

7. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikkingstelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijnherroepingsrecht.

8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstandaan consumenten aanbiedt;

9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door deondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten,tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één ofmeer technieken voor communicatie op afstand;

10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor hetsluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfderuimte zijn samengekomen.

11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemerWesty’sBolenbergweg 85951 AZ BelfeldTelefoonnummer: 0634814605E-mailadres: info@westys.nlKvK : 75380145BTW Nummer : NL002821772B83

Artikel 3 – Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en opelke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer enconsument.

2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemenevoorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijkis, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat dealgemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consumentzo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van hetvorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van dezealgemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking wordengesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kanworden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijkis, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar vande algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij opverzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullenworden toegezonden.

4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- ofdienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstigetoepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaardensteeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig momentgeheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en dezevoorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overlegonverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijkezoveel mogelijk benaderd.

6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te wordenbeoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onzevoorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

8. Algemene voorwaarden zijn terug te vinden op de website van Westy’s.

Artikel 4 – Het aanbod1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt,wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan tepassen.

3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangebodenproducten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goedebeoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemergebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van deaangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in hetaanbod binden de ondernemer niet.

4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geenaanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangebodenproducten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exactovereenkomen met de echte kleuren van de producten.

6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechtenen verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft inhet bijzonder:

  • de prijs inclusief belastingen;
  • de eventuele kosten van verzending;
  • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingendaarvoor nodig zijn; het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
  • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
  • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen deondernemer de prijs garandeert;
  • de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van hetgebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op eenandere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruiktecommunicatiemiddel; of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welkewijze deze voor de consument te raadplegen is;
  • de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de doorhem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren enindien gewenst herstellen;
  • de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kanworden gesloten;
  • de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijzewaarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen;en
  • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

Artikel 5 – De overeenkomst

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op hetmoment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbijgestelde voorwaarden.

2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt deondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van hetaanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd,kan de consument de overeenkomst ontbinden.

3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passendetechnische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdrachtvan data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kanbetalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of deconsument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten enfactoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst opafstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om deovereenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag teweigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie,schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manierkan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachtenterecht kan;

b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrechtgebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van hetherroepingsrecht;

c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemerdeze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van deovereenkomst;

e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duurheeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing opde eerste levering.

7. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden vanvoldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomstzonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 7 dagen. Deze bedenktermijn gaat inop de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door deconsument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.

2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en deverpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover datnodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijnherroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en –indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemerretourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplichtdit binnen 7 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer.Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier. Nadat deconsument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dientde klant het product binnen 7 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen datde geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs vanverzending.

4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeftgemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan deondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

5. Gebruikte onderdelen worden niet retour genomen tenzij hier andere afspraken over zijn gemaakt.

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping

1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen dekosten van toe zending en terugzending voor zijn rekening.

2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedigmogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel devoorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitendbewijs van complete terugzending overlegd kan worden.

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor productenzoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indiende ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van deovereenkomst, heeft vermeld.

2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van deconsument;b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;d. die snel kunnen bederven of verouderen;e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop deondernemer geen invloed heeft;f. voor losse kranten en tijdschriften;g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument deverzegeling heeft verbroken.h. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op eenbepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnenvoordat de bedenktijd is verstreken;c. betreffende weddenschappen en loterijen.

Artikel 9 – De prijs

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van deaangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolgvan veranderingen in btw-tarieven.

2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan deprijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemergeen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aanschommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij hetaanbod vermeld.

3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijnalleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleentoegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; ofb. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van dedag waarop de prijsverhoging ingaat.

5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk –en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is deondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

Artikel 10 – Conformiteit en Garantie

1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan deovereenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen vandeugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van deovereenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indienovereengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voorander dan normaal gebruik.

2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan dewettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomsttegenover de ondernemer kan doen gelden.

3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 14 dagen na leveringaan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient tegeschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.

4. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. Deondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van deproducten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventueleadviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.

5. De garantie geldt niet indien:· De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of doorderden heeft laten repareren en/of bewerken;· De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld ofanderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen vande ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;· De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die deoverheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van detoegepaste materialen.

Artikel 11 – Levering en uitvoering

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangstnemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling vanaanvragen tot verlening van diensten.

2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeftgemaakt.

3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijfgeaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren,tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorgingvertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan wordenuitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestellinggeplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomstzonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.

4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consumentgeen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht opschadevergoeding.

5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag datde consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen naontbinding, terugbetalen.

6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zichinspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal opduidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd.Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten vaneen eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tothet moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan deondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders isovereengekomen.

Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekttot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, teallen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels eneen opzegtermijn van ten hoogste één maand. Dit geldt uitsluitend voor losse producten en niet voor aanhanger, caravans en andere voertuigen.

2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tothet geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allentijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoeovereengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

Pagina-einde

Dit geldt uitsluitend voor losse producten en niet voor aanhanger, caravans en andere voertuigen.

3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

  • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of ineen bepaalde periode;

Dit geldt uitsluitend voor losse producten en niet voor aanhanger, caravans en andere voertuigen.

  • tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeftbedongen.

Dit geldt uitsluitend voor losse producten en niet voor aanhanger, caravans en andere   voertuigen.

Verlenging

4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeldafleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag nietstilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaanen die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriftenstilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als deconsument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggenmet een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeldafleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur wordenverlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van tenhoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval deovereenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren vandag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren vandag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordtniet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- ofkennismakingsperiode.

Duur8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na eenjaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maandopzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van deovereengekomen duur verzetten.

Artikel 13 – Betaling

1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigdebedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn alsbedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst,vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeftontvangen.

2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevensonverwijld aan de ondernemer te melden.

3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijkebeperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kostenin rekening te brengen.

Artikel 14 – Klachtenregeling

1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure enbehandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig enduidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument degebreken heeft geconstateerd.

3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagengerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaarlangere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagengeantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument eenmeer uitvoerig antwoord kan verwachten.

4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil datvatbaar is voor de geschillenregeling.

5. Klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich tewenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen.Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument demogelijkheid om zijn klacht door Stichting GeschilOnline te laten behandelen, de uitspraakhiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindendeuitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kostenverbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie.

6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemerschriftelijk anders aangeeft.

7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naarhaar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 15 – Geschillen

1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemenevoorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indiende consument woonachtig is in het buitenland.

2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen nietten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel opzodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen wordenopgeslagen op een duurzame gegevensdrager.